Sociaal Team Druten
In het Sociaal Team werken mensen met kennis van welzijn, zorg en gezondheid. Bijvoorbeeld: hulp bij schulden, hulp in huis, maar ook eenzaamheid, zorgen om mensen in uw omgeving of een gehandicaptenparkeerkaart. Wij helpen u graag bij al uw zorgvragen!
Contact opnemen met het Sociaal Team
- U kunt ons op maandag t/m donderdag tussen 9.00 en 15.00 uur bellen. Op vrijdag kan dit tussen 9.00 en 12.30 uur. Kan uw vraag echt niet wachten? Dan mag u bellen tussen 15.00 en 17.00 uur. (Op vrijdag tussen 12.30 en 17.00 uur) Ons telefoonnummer is: 088 432 74 32.
- Vul het Meldingsformulier Sociaal Team (PDF, 462.7 kB) in en stuur het op naar de gemeente of meldt u online via onderstaande knop.
Wat gebeurt er na de melding?
- Wij nemen binnen 6 weken contact met u op en plannen een afspraak met u in. In dit gesprek kijken we welke stappen we nemen om uw problemen aan te pakken met mensen uit uw eigen omgeving. De medewerker van het Sociaal Team stelt u verschillende vragen. Dit noemen we het onderzoek.
- Daarna maakt u samen met de medewerker van het Sociaal Team een plan. In dit plan staat wat u zelf regelt en waarbij u professionele hulp nodig heeft.
- Als het onderzoek klaar is krijgt u van de gemeente een brief (een onderzoekverslag). Daarin staat bijvoorbeeld dat u professionele hulp nodig heeft. Die hulp noemen we een maatwerkvoorziening. Als u hulp krijgt, ontvangt u een brief (beschikking) van de gemeente.
Hulp nodig bij uw aanvraag?
Heeft u een gesprek met een medewerker van het Sociaal Team? U mag natuurlijk iemand meenemen! U kunt ook gratis gebruik maken van jeugdstem of een cliëntondersteuner. Meer informatie vindt u op onze pagina heeft u vragen of hulp nodig voor uw gesprek met het sociaal team?